onsdag 26 januari 2011

Mot central-östern!

Ja då var det dags. Sitter nu på ett hotell vid Arlanda och väntar på att bli trött. Flyget går nämligen 6.05 imorrn vilket innebär frukost vid 04.15. Det är tidigt det, om man frågar mig!

Flyget som går så okristligt tidigt har destination Frankfurt där ett annat plan ska bordas med Almaty som mål. Almaty ligger i sydöstra Kazakstan och är värd för Asia Winter games som kan beskrivas som ett vinter-OS för Asien. Dit ska jag för att filma skidskytte och längdåkning. Allt jag vet om Kazakstan har jag lärt mig genom att se filmen Borat, vilket kanske inte är en helt sanningsenlig betraktelse.
Vi får väl se helt enkelt! Under tiden kan ni njuta av detta episka filmverk som presenterar Asian winter games Astana-Almaty 2011

På återseende!, Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar